vko 36 | Tiistai 7.9.2010.

Tiuhtis-villikset / ohje

Keskustelunvaihtoa innokkaiden puikkojenheiluttajien välillä

Re: Tiuhtis-villikset / ohje

ViestiKirjoittaja smyyki » Ke Maalis 11, 2009 13:47

Kliks (päässä niksahti). Olinpa idiootti :oops: , niin tietysti pyörönä. Kiitos supernopsasta vastauksesta. Merinot palannevat takaisin tuolta roskakopasta käsityökoriin. :wink:
06/2008 kestopeppuilijan äityli
smyyki
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja PikkuJuttu » Ke Maalis 11, 2009 13:54

Hyvä että selkes. :D Äkkiä pois ne pöksyt roskakopasta! :lol:
PikkuJuttu ja PikkuPrinsessa 09/07
Kuvia ja juttuja täällä
PikkuJuttu
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja ansqmari » Ma Maalis 16, 2009 22:08

Mulla tulee väkisinkin reikää sivuun niihin kohtiin, missä silmukka kierretty nurjalla puolella. Ei auttanut oikein nekään vinkit, mitkä aiemmin oli tässä ketjussa :( reikää tulee siis siihen kohtaan, missä silmukka kierretty ja ennen sitä olevaan silmukkaan myös.
ansqmari
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Elodia » Ti Maalis 17, 2009 12:22

^Mulla tulee kans, vaikka oon kutonut jo monet pöksyt ja koitellut saada reiättömiksi noita. Mut oon sitten aina vaan pujotellut ne loppulangalla tukkoon. Nyt tuli eka kertaa niin siistit oikealla puolella kierrettyihin, ettei niihin tarvinnut pujotella mitään. Jospa sitä harjaantuis joskus tuolla toisellakin puolella ;)
Elodia -82, ukko -81 & pikku-Ee 09/08
Elodia
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Hipsu » Ke Maalis 18, 2009 04:41

^tarkkuutta ja kiristystä, juuri siinä välissä, niin hyvää tulee :D
Minä74, mies71 ja tytöt 9/05 ja 5/07
Käyttäjän avatar
Hipsu
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Sirpa76 » Pe Kesä 19, 2009 11:41

mie oon aivan aloittelija ja en osaa tehdä!! ohje varmaan tosi helppo mutta en saa onnistumaan :headbang:
Sirpa76
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja PikkuJuttu » Pe Kesä 19, 2009 18:50

Sirpa76 kirjoitti:mie oon aivan aloittelija ja en osaa tehdä!! ohje varmaan tosi helppo mutta en saa onnistumaan :headbang:

Mihin asti olet päässyt? Mistä ongelmat alkaa? Koitetaan auttaa. :)
Kuvia ja juttuja täällä
PikkuJuttu
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Sirpa76 » To Kesä 25, 2009 14:48

missähän mää oon.... simukkamerkit aivan pyrstölllään :( ja haarakiilassa kai oon menodssa :shock: pitäis silmukoita lisätä :headbang:
Sirpa76
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja PikkuJuttu » To Kesä 25, 2009 20:34

Sirpa76 kirjoitti:missähän mää oon.... simukkamerkit aivan pyrstölllään :( ja haarakiilassa kai oon menodssa :shock: pitäis silmukoita lisätä :headbang:

Ok. Silmukkamerkkien paikat kannattaa laskea huolella, että niiden välissä on 4s ja että molemmille lahkeille on jäämässä sama määrä s.
Olet siis selviytynyt jo lyhennetyistä kerroksista, eli pepun lisäkerroksista, hyvähyvä! :D
Suosittelen lämpimästi aloittelijoille (muutenkin) Käspaikkaa, josta saa helposti nuo neulomisen(kin) perusasiat kerrattua.

Kun lisäät silmukoita haarakiilaan, muista että lisäysten väli kasvaa, eli lisäykset lähtevät kiilamaisesti eri suuntiin, eivätkä kallistu samaan suuntaan. Eli lisäyksen teet aina lähellä silmukkamerkkiä.
Lisäykset olen tehnyt tällä sivulla neuvotulla tavalla "lisäys edellisen kerroksen silmukkapohjukasta kiertäen". Itse lisäyksestä tulee siisti ja huomaamaton. Muutkin lisäystavat käyvät toki, esim. "lisäys neulomalla silmukka kahteen kertaan" käy aivan hyvin, mutta jättää vähän erilaisen jäljen.
Muista jättää välikerros lisäysten jälkeen.

Ohjeessa on joku outo "virhe", tai sitten olen muuttanut neulomistapaani: haarakiilan jälkeen käsketään siirtää silmukkamerkkejä vielä sivummalle, eli niin että haarakiila levenee. Itse olen kyllä tehnyt päinvastoin, että yksi s haarakiilan molemmista reunoista siirtyy lahkeen puolelle, joskus olen siirtänyt jopa kaksi, jos lahkeet ovat mielestäni näyttäneet liian kapeilta. Ohje on siis tosi joustava. :D

Vastasinko ollenkaan ongelmaasi?
Kuvia ja juttuja täällä
PikkuJuttu
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Sirpa76 » To Kesä 25, 2009 21:32

:) kiitos minäpä taas yritän, vaikka sinnillä !!! :lol: :lol:
Sirpa76
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Sirpa76 » Ti Heinä 14, 2009 22:48

heippa vaan sinä joka yritit mua auttaa. en osannut tehdä niitä villahousuja.... hyvät on ohjeet mutta kaikki langankierrot ja lisäykset ja merkit on mulle nyt aivan liian vaikeaa :roll: mutta ihania housuja ootte saanu tehtyä, ehkäpä mieki joskus ....Ottobren ohjeella onnistuin.... ehkäpä tääki jokus onnistuu, valmiit housut tän ohjeen mukaan ulkonäöllisesti on parhaat :)
Sirpa76
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja wemble » Ke Heinä 22, 2009 14:25

Mä tuun tänne hehkuttamaan ja kiittämään ihanasta ohjeesta :) Sain sit housut tehtyä, vaikka eka tuntu ihan mahdottomalta, mutta kun ohjeen kävi läpi ajatuksen kera pari kertaa niin alko onnistua :) Seuraaviin housuihin teen kyllä enemmän korotuksia peppuun, mutta hyvät näistä tuli, kun kuitenkin ekat ovat tällä ohjeella :D Kuva: http://www.aijaa.com/v.php?i=4540975.jpg

Tein nämä Adriafil Classic merinovillalangasta joka on aika ohutta. M-kokoon tuli mun käsialalla ja 3,5 pyöröpuikoilla 92s aloitukseen.
wemble
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja onnelianneli » La Elo 01, 2009 21:55

^tosi sievät ja hienon väriset raidat :lol:
Mulla olis nyt lankaa mistä kutoa mutta ku mitä tekis noille entisillekin :lol:
Nyt nimittäin kesällä iskenyt villis-innostus ku poika tuntuu niissä helteillä viihtyvän ja olen uskaltautunut pitämäänkin ku kakkaamiskerrat on huomattavasti vähentyneet.
Mulla on useat villikset, jotka on tällä ohjeella ( ja se haara on sitten pöpä-tyylinen ) ja istuu kivasti pojalla päällä.. ei ole iso mies: 65 cm ja 7 kg / 5 kk joten meillä yhä S-koko tästä käytössä.
Mamma -74 kestovaippatukihenkilö ja Rovaniemen kestovaippalainaamon vastaava sekä poju-00, tyttö -03 ja kestoileva Jaakko-poika 02/09 ja 2 karvaista kisua
Käyttäjän avatar
onnelianneli
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Suskis » Ti Elo 04, 2009 13:48

Kiitos ihanasta ohjeesta! Löysin poistosta Novitan vadelmanpunaista huopasta ja nyöriksi laitoin ihanaa kirkkaanvihreää villalankaa ja villiksistä tuli aivan syötävän suloiset (vaikka itse sanonkin :wink: ). Huopanen pitää pomminvarmasti jo heti ensimmäisen pesun+lanoliinituksen jälkeen. Mutta... Nyörien reiät falskaa :headbang: Ekat villikset, joihin olen laittanut nyörin ja nyt en vaan kykene keksimään, että miten pääsen ongelmasta eroon... Auttaisko paksumpi nyöri? Joku muu lankalaatu nyöriin? Vai kursinko vaan reiät umpeen?!?
Suskis
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja RonjaRyövärintytär » Ma Elo 17, 2009 18:23

Muutama kysymys Tiuhtis-ohjeesta:

Minkä ikäiselle lapselle koot M ja L ovat (noin niin kun suurinpiirtein)?

Jos olette tehneet pitkälahkeisena, kuinka pitkät lahkeet olette tehneet ko. kokoihin?

Itselläni ei ole lapsia ja siksi en näistä tiedä....
RonjaRyövärintytär
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu TSI-villavaippahousut